25 mei 2022

‘The Passion Hemelvaart is goede marketing voor christelijk geloof’ – AD

Door Tabitha
Het AD belde n.a.v. het interview in de Volkskrant om het te hebben over The Passion Hemelvaart en marketing van het christelijk geloof. Is marketing wel wenselijk? En zo ja, wat zijn dan de kansen?
 
Lees het hieronder in het artikel dat geplaatst is in het AD en in regionale kranten, zoals Tubantia.
Het christelijke geloof heeft wel de inhoud, maar niet de verpakking. Elke zondagochtend klinkt in veel kerken een goed verhaal, maar dat blijft veelal beperkt tot die kerkgebouwen. Ik zie nu veel banners op straat over dat mensen vanuit hun basis- verzekering kunnen videobellen met een psycholoog. Waarom, denk ik dan, plaatst de kerk geen posters dat pastoors en andere zielzorgers beschikbaar zijn voor een gesprek; de weinige hulpverleners die nooit een factuur sturen? Marketing is voor mij geen doel op zich, maar een middel om mensen over de drempel te halen. We leven nu eenmaal in een marketingmaatschappij, waarin degene die zichzelf het best weet te verkopen de meeste aandacht krijgt.''
Tabitha van Krimpen
Jonge Theoloog des Vaderlands

Lees ook:

Exclusief interview met Rob Bell @Holy Hub

Exclusief interview met theoloog, denker en creatieveling Rob Bell over zijn nieuwste boek ‘Everything is Spiritual’, over materialisme, spiritualiteit, kwantumfysica en nog veel meer.